عشق به فوتبال

تمامی اخبار روز فوتبال دنیا را می توانید در این وب بخوانید

عشق به فوتبال

تمامی اخبار روز فوتبال دنیا را می توانید در این وب بخوانید

نشست خبری سرمربی پرسپولیس



سرمربی پرتغالی پرسپولیس مهمترین مشکل این تیم را کمبود زمان دانست ولی با این حال تأکید کرد که تمام تلاشش را برای موفقیت به کار می‌گیرد.

اولین نشست خبری مانوئل خوزه با 30 دقیقه تأخیر از ساعت 12:30 دقیقه در هتل آکادمی برگزار شد.

سرمربی پرسپولیس گفت: امیدوارم در این مدت بتوانیم ارتباط خوبی با رسانه‌ها برقرار کنیم؛ یک ارتباط حرفه‌ایی که احترام دو طرفه را می‌طلبد. من همیشه رابطه خوبی با رسانه‌ها داشتم.

خوزه سپس به معرفی دستیارانش پرداخت و گفت: پدرو به عنوان دستیار پیدالو به عنوان بدنساز و اسکار به عنوان آنالیزور در کنار من خواهند بود. محسن عاشوری نیز در پرسپولیس است و انتظار داشته‌ام امروز در نشست حضور داشته باشد. او در تمرین صبح بود و فکر می‌کردم اکنون در کنفرانس خبری حاضر باشد. وقتی او را ندیدم شوکه شدم.

مانوئل خوزه خاطر نشان کرد: حضور من در پرسپولیس در این شرایط یک چالش است چرا که زمان خیلی کمی داریم و 13 روز دیگر مسابقات آغاز می‌شود. من باید یکی از مهمترین چالش‌های کاری ام را پشت سر بگذارم با این حال آمده‌ایم تا در پرسپولیس تحولی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل ما زمان است. باید یک ماه یا 45 روز پیش کارمان را آغاز می‌کردیم ولی 15 روز مانده به مسابقات استارت زدیم. با این حال باید تیمی بسازیم که موفق باشد اگر چه کار سخت و پیچیده‌ای است.

سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: با این اعتقاد قلبی آمده‌ام که می‌توانم مؤثر باشم. می‌توانیم تیمی بسازیم که فوتبال خوبی انجام دهد و باعث خوشحالی تماشاگران شود و البته باید قبل از هر چیز ببریم.

خوزه یادآور شد: آغاز کار ما راحت نخواهد بود و با توجه به وقت کمی که داریم باید تلاش بیشتر کنیم. با این حال شرایط را پذیرفتیم و آماده‌ایم با حداکثر توان کار کنیم. نیاز داریم ذهن بازیکنان با ما باشد تا بتوانیم تیمی جنگنده و قوی را روانه مسابقات کنیم.

خوزه در پاسخ به این سؤال آیا تجربه کار با چنین شرایطی را داشته و تاکنون در تیمی بوده که بازیکنانش را نمی‌شناخته است عنوان کرد: واقعیت این است که هر بار که در یک کشور جدید کار می‌کنم خیلی خوب فوتبال آن کشور را نمی‌شناسم اما یادتان باشد زبان فوتبال زبان جهانی است و ما حداکثر تلاش خود را می‌کنیم که با گرفتن اطلاعات با فوتبال ایرانی و شرایط تیم‌ها آشنا شویم.

سرمربی پرسپولیس افزود: فوتبال در لحظه جاری است و گذشته و آینده اهمیتی ندارد. مهم این است که در حال حاضر چگونه رفتار می‌کنیم و از این به بعد چه خواهیم کرد.

خوزه تصریح کرد: 36 سال است که کار مربی‌گری می‌کنم و فکر می‌کنم با توجه به کار با بازیکنان کشورهای مختلف می‌توانم از این تجربه‌ها استفاده کنم. این تجارب برای اینکه در این فرصت کم با شرایط تیم آشنا شوم به کارم خواهد آمد.

این مربی تأکید کرد: مسئولیت و وظیفه خودم را می‌دانم و ترسی از کار ندارم. کسی که می‌ترسد یک سگ می‌خرد تا از او محافظت کند اما من نیاز به سگ ندارم و محافظ نمی‌خواهم چرا که کارم را بلدم.

خوزه گفت: به خودمان و کارمان اطمینان و اعتماد داریم و آماده‌ایم با چالش‌ها و مشکلات مواجه شویم. با آرامش، اعتماد به نفس و با اعتقادی که داریم می‌توانیم کارها را پیش ببریم. باشگاه به من اعتماد کرده و من می‌خواهم پاسخ مناسبی به اعتماد باشگاه بدهم و هر کاری که از دستم برآید انجام می‌دهم.

خوزه اضافه کرد: در سال 2001 که به مصر رفتم فقط می دانستم این کشور تاریخ خیلی غنی دارد و فقط اهرام ثلاثه را می‌شناختم. با این حال در سال 8 سال حضورم در این کشور 20 جام به دست آورده‌ام که 8 تای آن قاره‌ای بود. 3 بار در جام باشگاه های جهان حاضر شدیم و سه رکورد آفریقایی، قاره‌ای زدیم. امیدوارم همان موفقیت‌ها و خوشحالی‌ها را این بار در ایران تکرار کنیم.

وی در پاسخ به احتمال اضافه شدن دستیار ایرانی دیگری به کادر فنی پرسپولیس گفت:کادر فنی ما کامل شده است و کسی دگیری اضافه نخواهد شد. فقط یک مربی دروازه بان ها که در چند سال اخیر با من کار کرده است از چند روز دیگر به ایران می آید. تنها مربی ایرانی کادر فنی هم محسن عاشوری است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره ارتباطش با کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران گفت: من در اینجا پیرامون تیم ملی صحبت نمی کنم و فقط به سوالات راجع به پرسپولیس پاسخ خواهم داد.

وی درباره اینکه آیا قولی برای قهرمانی پرسپولیس می دهد تاکید کرد: در مصر هیچگاه قول قهرمانی ندادم و فقط به همه قول می دهم که تمام توانم را برای اعتبارم به کار برم. در آفریقا و خاورمیانه کار کرده ام و می دانم که در پرسپولیس مسئولیت سنگینی دارم. در سال اول حضور در مصر مصر هیچ عنوانی به دست نیاوردم اما مدیران الاهلی حوصله به خرج دادند و من را حفظ کردند که نتیجه این حوصله را هم دیدند.

وی تصریح کرد: در پرسپولیس هم قولی برای رسیدن به قهرمانی نمی دهم و فقط قول می دهم در رده دوازدهم جدول قرار نگیریم.

ژوزه درباره تجربه اش از شهرآوردها گفت: می دانم که در بسیاری از کشورها بردن شهرآورد از قهرمانی لیگ هم مهمتر است اما برای ما هدف اصلی قهرمانی در لیگ است. من در پرتغال، ارمنستان و مصر چند دربی را برده ام که در در پرتغال پیروزی با نتیجه هفت بر یک تاریخی شد. امیدوارم این سنت در ایران تکرار شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد